Köttfärspaj med tacokryddning

Den här pajen gillar 3 av 4 familjemedlemmar, den 4:e ratar paj än så länge...



Pajskal:
3 dl vetemjöl
150 gsmör
1 ägg

Arbeta ihop till en deg och tryck ut i en smord pajform. Nagga botten med en gaffel. Grädda i 200 grader i 5-10 minuter.

Fyllning:
1 ägg
1 dl mjölk
Stekt köttfärs
Spiskummin
Paprikapulver
Cayennepulver
Salt
Vitpeppar
Vitlök

                               

Vispa ihop ägget och mjölken (om jag har mer tid på mig så gör jag fyllningen på 3 ägg, 3 dl mjölk och mer köttfärs). Krydda köttfärsen och häll den i pajskalet. Häll ner äggblandningen. Grädda i 200 grader i 25 minuter (gör jag den större satsen tar det 45-50 minuter).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0